Homeopathie

Al meer dan tweehonderd jaar wordt homeopathie gebruikt om gezondheidsproblemen te behandelen. Homeopathische medicijnen zijn veilig en werken niet verslavend. Homeopathie is een unieke geneeswijze met een menselijke benadering. Niet de klacht staat centraal, maar de hele mens. De klachten die iemand heeft, zijn voor de homeopaat uitingen van een verstoord evenwicht.

Met een goed gekozen homeopathisch geneesmiddel kun je dat evenwicht weer herstellen.

In de homeopathische behandeling worden klachten niet onderdrukt, maar gaan we juist op zoek naar de oorzaak.

Het gaat er dan niet alleen om dat je voornaamste klacht overgaat. Je zult merken dat je meer energie krijgt, beter in je vel zit en dat ook andere klachten over gaan.
Om een passend medicijn te vinden is een uitgebreid gesprek nodig. Dat gesprek is eigenlijk een zoektocht naar de samenhang tussen de verschillende klachten en de oorzaak. Een zoektocht van homeopaat en cliënt samen.

​

Om je een idee te geven wat er zoal behandeld kan worden met homeopathie, staan hier een aantal voorbeelden:

Bij kinderen:

• hooggevoeligheid;

• ADHD;

• postvaccinatie stoornissen;

• kno-klachten (keel,neus,oor);

• spijsverteringsproblemen (koemelk allergie, glutenovergevoeligheid, obstipatie,diarree);

• huidproblemen (wratjes, eczeem);

• ontwikkelingsproblemen (groeiproblemen, laat met kruipen, lopen, praten, tanden krijgen, zindelijkheid);

• slaapproblemen (nachtmerries, laat in slaap vallen, doorslaapprobleem, bedplassen);

• leerproblemen (faalangst, slechte concentratie, schrijfmoeilijkheden), etc.

Bij vrouwelijke klachten:

• menstruatie stoornissen (pms, overvloedige bloedingen, onregelmatige cyclus);

• problemen met zwanger worden, miskramen, zwangerschapskwalen, bekkeninstabiliteit, angst voor de bevalling;

• Het kraambed en de pasgeboren baby;

• de overgang.

Bij mentaal/ emotionele problemen:

• verwerking van scheiding;

• sociale angsten;

• faalangst;

• depressie/ niet blij zijn met je leven;

• burn-out;

• onverwerkt verdriet;

• trauma’s;

• boosheid;

• slaapproblemen, etc.

Bij lichamelijke klachten:

• allergieën (hooikoorts, voedselintolerantie);

• huidproblemen (eczeem, wratjes);

• spijsverteringsklachten (obstipatie, diarree, oprispingen);

• luchtwegproblemen (bronchitis, longontsteking, asthma);

• acute ziekten (griep, koorts, ongevallen, ontstekingen, pijn);

• klachten aan het hoofd (hoofdpijn, migraine, oogproblemen, sinusitis, kiespijn);

• vermoeidheid.

​